mandag 25. februar 2013

Kattugla på Svartskog

 Nesten hver dag i vinter har jeg sett kattugla sittet i eika og sovet på dagtid, når jeg kjører forbi...
 Blitt noen bilder i eikeskogen i vinter etter at snøen har lavet ned...
 Kattugla sitter i åpningen sin og sover ....
 Så bestemte meg for å ta miljøbilder, tatt med Nikon D800 og Sigma  120-300mm på 155mm

Tatt i blåtimen for å få en forandring ...
   Her på 300mm...
  I sommer hekket den her, og kveldslyset kom inn på ungen som satt i portalen sin ...
 Etter at sola gikk ned kom det en unge til, senere enda en ...
 Foreldrene satt ikke langt unna ...
 En gang Guttorm og jeg satt der for å filme, var kveldslyset veldig fint ....
 Så vi gikk innpå ugla med hvert vårt popup teltet "på hue" (var sikkert litt av et syn)
Og filmet ugla fra hver vår kant slik at vi kan klippe litt ulike utsnitt. Ugla hekker nære veien og bryr seg lite om folk som går forbi...

5 kommentarer:

  1. Härliga ugglebilder och vilket fint träd han hittat att sitta i.Är det samma träd som ungarna sitter i?
    Har inte lyckats fota någon uggla än ej heller sett någon så jag längtar verkligen...
    //Kicki

    SvarSlett
  2. Herlig serie av kattugla, #1 var virkelig stilig med flott vinterstemning.

    SvarSlett
  3. Veldig flott serie. Heldig du er som har den så nær

    SvarSlett
  4. Bra bilder av kattugla.Jeg liker de to nederste aller best.

    SvarSlett