torsdag 23. januar 2014

Island sommer 2013

Uka etter jeg kom hjem fra fugleturen til Ungarn gikk turen til Island i en uke. Dette var ingen fototur men vi skulle i et 60 års lag og treff familie og venner. En sosial tur som var veldig hyggelig og fin. Det ble også litt tid til et fantastisk ørretfiske også. Island skuffer aldri. Men tror jeg aldri kommer til å dra til Island uten å ha med meg kamera. Så dro ut tre morgener mens de andre sov og fikk med meg soloppgangen og fant noen fugler som jeg kunne ta bilder av. Når sant skal sies så har jeg vært på Island en del ganger og vet hvor jeg bør dra for å finne disse ...


Svømmesnipa fikk jeg jobbet en del med ...

Ville forsøke å fotografere den når den fanget insekter i lufta og fikk noen nesten bilder, men var dessverre ikke skarpe nok ...
Det mangler ikke på insekter, her holdt svømmesnipa til bare et par tre meter unna men fikk den ikke inne i dennne svermen ...
Den svømmer bokstavlig i matfatet av og til ...
Det er litt krangling om plassen de imellom ....
som er artig å prøve å fange, men de er utrolig kjappe så det er vanskelig, men utfordrende ...
Smålommen var også på plass i år ...
i det faste vannet sitt ...
med fine grønne fargetoner ...
Av og til svømmer den gjennom en liten ¨kanal¨mellom to små vann...
og bruker det største vannet til ¨take off¨...
Det ble noen andre arter også på turen som f eks rødstilk ...






















9 kommentarer:

  1. fantastiske bilder, liker spesielt godt smålom bildene

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder!Smålom var topp men alle de andre og!Takk for tipset ang Svalbard.Jeg drar dit til sommeren.

    SvarSlett
  3. Beautiful and perfect those words are perfect for this cause the caption was in timing and they are colorful.In Finland i used to work in car terminal design and i love photo shooting in some place but i never been done a photo like this.

    SvarSlett
  4. Vilka fantastiska bilder du levererar, helt top job som jag brukar skriva!
    Tack för du delar med dig av det vackra

    SvarSlett
  5. Knall fine serie fra Island, Smålom og svømmesnipe bildene likte jeg spesielt godt.

    SvarSlett
  6. fantastiske billeder, rigtig flotte.

    SvarSlett
  7. Knallserie fra Island Torbjørn. Smålombildene blir favorittene.

    Knut Børge

    SvarSlett
  8. Flott serie! Fantastiske bilder.

    SvarSlett